INoŻCz weryfikuje Kryteria żywieniowe do samoregulacji dotyczącej reklamy żywności skierowanej do dzieci poniżej 12 r.ż.
W dniu 7 czerwca 2024 roku w Sali posiedzeń Rady Dyscypliny odbyło się ważne dla kształtowania zachowań żywieniowych dzieci w Polsce spotkanie, w którym uczestniczyli przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców, w osobach: Dyrektor Generalny i wiceprezes Zarządu – Andrzej Gantner oraz Dyrektor ds. Żywności i Żywienia – Marta Tomaszewska-Pielacha, a także Prezes Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy – Łukasz Kowalski oraz Dyrektor Generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy – Piotr Kwiecień.
W spotkaniu wzięli udział również nadawcy telewizyjni, z którymi dyskutowano porozumienie nadawców telewizyjnych w sprawie zasad rozpowszechniania Reklam i Wskazań sponsorskich dotyczących artykułów spożywczych lub napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana.
Obecność w tym spotkaniu Dyrektora Instytutu Nauk o Żywieniu Człowieka SGGW Krystyny Gutkowskiej, wynikała z faktu, dokonanej przez nasz Instytut weryfikacji dokumentu pt. „Kryteria żywieniowe do samoregulacji dotyczącej reklamy żywności skierowanej do dzieci w wieku poniżej 12 roku życia” z 27 marca 2023 roku, opracowanego przez Polską Federację Producentów Żywności Związek Pracodawców z siedzibą w Warszawie.